02191694924

قطعات تشکیل دهنده پکیج

قطعات تشکیل دهنده پکیج دیواری

در این مقاله قصد داریم به معرفی قطعات تشکیل دهنده پکیج دیواری بپردازیم این متن توسط تیم پویا سرویس گردآوری شده است امیدواریم که برای شما عزیزان مفید باشد
فهرست مطالب

قطعات تشکیل دهنده پکیج شامل دو دسته قطعات اصلی پکیج و قطعات الکترونیکی پکیج می باشند که ما در این مقاله به توضیح آنها خواهیم پرداخت

قطعات اصلی پکیج

۱- مبدل اصلی ؛ معمولا از جنس مس یا استیل زنگ نزن بوده و در واقع راکتور پکیج می باشد و وظیفه گرفتن حرارت از شعله و انتقال آن به آب مدار گرمایشی را دارد. هرچه مبدل اصلی پکیج دارای ابعاد و فین و لوله بیشتر باشد مبدل قویتر است و مستقیما با راندمان پکیج در ارتباط بوده و آنرا افزایش یا کاهش میدهد.

۲- برنر ؛ معمولا از جنس ورق آلومینایز و استیل زنگ نزن بوده و شامل سه قسمت بلید( blade) و چندراه و براکت است
بلید(blade) ها وظیفه مخلوط نمودن گاز با هوا و هدایت آن جهت احتراق را برعهده داشته و شکل و اندازه و ارتفاع و کیفیت شعله بر عهده این تیغه ها می باشد.
چند راهه یا منوفولد همانطور که از نامش پیداست گاز را بین تیغه ها توسط نازلها تقسیم میکند نازلهای روی چند راهه نقش اساسی در تعیین توان ورودی پکیج ایفا میکنند و بسته به تعداد و قطر سوراخ نازل، توان ورودی تغییر میکند.
براکتها هم دو ورق به شکل علامت براکت یا پارانتز هستند که وظیفه نگهداری تیغه های برنر را با فاصله معین دارد و در واقع فیکسچر تیغه ها می باشد.

۳- هود فن ؛ قطعه ای جعبه مانند از جنس ورق ترجیحا آلومینایز یا گالوانیزه می باشد که در پکیجهای غیر چگالشی یا غیر کندانسینگ در قسمت بالای مبدل اصلی (قسمت پایین مبدل اصلی محل آتش خور مبدل است و قسمت بالا دمای کمتری دارد)قرار گرفته و طوری نصب میشود که تمامی گازهای ناشی از احتراق را بدون نشتی به فضای داخلی پکیج درون خود نگاه دارد تا بوسیله فن پکیج که بر روی همین هود نصب میشود از طریق کانال داخلی دودکش کواکسیال به فضای باز بیرون از ساختمان هدایت نماید. پس وظیفه اصلی هود فن ، نشت بندی محصولات احتراق و نگهداری فن در موقعیت مناسب می باشد.

۴- محفظه احتراق ؛ به فضای بین بالای برنرها و پایین مبدل اصلی (یعنی قسمت آتش خور مبدل اصلی) محفظه احتراق می گویند.در این محفظه یک فاکتور اصلی فاصله بین شعله پخش برنر تا قسمت آتش خور مبدل اصلی می باشد که تنظیم درست آن نقش بسزایی در راندمان و میزان منواکسید کربن دارد.
دیواره های محفظه احتراق معمولا با فیبر سرامیک عایق حرارت میشود تا دمای شعله تلف نشده و همچنین قطعات و سیمها و سنسورهای داخلی پکیج و نزدیک محفظه احتراق نسوزند.

۵- محفظه هرمتیک ؛ این محفظه باکس یا همان جعبه ای هست که داخل آن محفظه احتراق و فن و هود فن و برتر و مبدل اصلی و تعدادی از سنسورها قرار دارد.
در واقع محفظه هرمتیک،شعله را از فضای داخلی ساختمان جدا و عایق نشتی میکند.در محفظه هرمتیک هوای تازه ، با مکشی که فن در قسمت محصولات احتراق ایجاد نموده است ، به زیر برنرها هدایت میشود و مانع از استفاده اکسیژن داخل ساختمان میشود.

۶- شاسی و بدنه و کاور فلزی ؛ در واقع اسکلت و تنه پکیج را شاسی گویند که قطعات پکیج بر روی آن فیکس می شوند و کاور نیز معمولا کل قطعات داخلی پکیج را پوشانده و همچنین رابط کاربری برد کنترلر مانند دکمه ها و نمایشگر ، بر روی کاور نصب میشوند.

۷- لوله های انتقال ؛ لوله ها وظیفه انتقال آب مدارهای گرمایشی و مصرفی را بر عهده دارند معمولا از جنس مس یا استیل یا لاستیک (که لاستیک انتخاب خوبی نیست) می باشد.بعضی از سنسورها مانند ان تی سی ها یا ترموستات ها روی لوله ها نصب میشوند.

۸- هیدروبلوک که معمولا شامل بلوک  چپ و بلوک راست هست ؛ هیدروبلوک وظیفه هدایت مدارهای آب گرمایشی و مصرفی را برای انجام اعمالی چون اندازه گیری دبی و دما و فشار و همچنین تبادل دما ( گرم و سرد نمودن مدارها و انتقال حرارت به یکدیگر ) را بر عهده دارد و از قسمتهای بسیار مهم ، پیچیده ، حساس و کاربردی پکیج می باشد.
بر روی هیدرو بلوک شیر سه راهی ، سنسورهای ان تی سی ها ،فلومتر یا فلومتر سوییچ ،پرشر سوییچ و پرشر متر ، پمپ ، شیر اطمینان ، بای پس ، شیر پرکن و قطعات خاصی که در پکیجهایی با برندهای مختلف متفاوت است،

۹- شیر پرکن ؛ از شیر پرکن همانطور که از نامش پیداست برای پر کردن یا اضافه نمودن آب (در واقع بالا بردن فشار مدار گرمایشی) به مدار گرمایشی استفاده میشود.معمولا در قسمت ورودی آب سرد پکیج تعبیه شده و از آب سرد ورودی به پکیج برای افزایش فشار مدار گرمایشی استفاده میشود.

۱۰- شیر اطمینان ۳ بار ؛ در واقع این شیر یک سوپاپ اطمینان برای جلوگیری از انفجار ناشی از افزایش فشارمدار گرمایشی به دلایل مختلف جلوگیری می نماید و از قطعات امنیتی پکیج بوده و اگر یکسره شود (درپوش شود) در عملکرد پکیج خللی وارد نمیکند اما احتمال ایجاد خطر و انفجار را صد در صد  مینماید.
این شیر معمولا روی سه بار تنظیم میشود یعنی با رسیدن فشار داخلی به ۳/۱ بار آرام آرام مدار را باز میکند و با کاهش به ۲/۹ مسیر را می بندد.
قطعات امنیتی پکیج با عدم وجودشان هیچ خللی در عملکرد معمول پکیج ایجاد نمیکنند اما اگر وجود نداشته باشند پکیج تبدیل به یک وسیله خطرناک خواهد شد.

قطعات امنیتی پکیج با عدم وجودشان هیچ خللی در عملکرد معمول پکیج ایجاد نمیکنند اما اگر وجود نداشته باشند پکیج تبدیل به یک وسیله خیلی خطرناک میشود.

۱۱- شیر سه راهی ؛ شیر سه راهی معمولا شامل یک یا دو عدد سوپاپ و یک میل(بعضی از برندها میل ندارند) و چند تا فنر است که وظیفه انتقال آب داغ خروجی از مبدل اصلی را به رادیاتور ها یا مبدل ثانویه، دارد.
با معیوب بودن این قطعه هست که معمولا پکیج یا رادیاتور ها را خوب گرم نمیکند یا آب مصرفی را.
یعنی باید سوپاپ ها به طور کامل مسیر را آببند نمایند و نشتی وجود نداشته باشد با وجود  نشتی در شیر سه راهی می گوییم که شیر سه راهی معیوب شده است.

۱۲- شیر بای پس ؛ این قطعه معمولا یک سوپاپ و یک فنر است که در مواقعی که در مسیر مدار رادیاتورها ، گرفتگی و انسداد پیش آید وارد عمل شده و فشار یک دهم بار پمپ را به مبدل ثانویه منتقل می نماید تا از آمپر کشیدن پمپ جلوگیری کند.

۱۳- اورینگها و واشرها ؛ تمامی اعمال آب بندی و نشت بندی گاز و . . . بر عهده این قطعات لاستیکی یا سیلیکونی می باشد.

۱۴- منبع انبساط ؛ به منبع انبساط در علم هیدرولیک ، آکوملاتور نیز گویند البته

۱۵- مانومتر فشار آب ؛ نمایشگر فشار مدار گرمایشی می باشد که هم به صورت عقربه ای و هم به صورت نمایش دیجیتالی روی مانیتور قابل نصب است


قطعات الکترونیکی پکیج

قطعات الکتریکی که شامل دو دسته ورودی ها و خروجی ها هستند و عبارتند از:
ورودی ها:
۱- پرشر سوییچ هوا
۲- ترموستات حد
۳- میله یون یا سنسور تشخیص شعله
۴- ان تی سی های گرمایشی و مصرفی
۵- فلومتر یا فلوسوییچ
۶- پرشرمتر آب یا پرشرسوییچ آب
و خروجی ها:
۱- فن
۲- پمپ
۳- ترانس جرقه زن
۴- الکترود جرقه زن
۵- موتور شیر سه راهی
۶- شیر گاز

تیم پویا سرویس با بیش از ۵ سال سابقه در زمینه تعمیرات پکیج ها ایرانی و خارجی افتخار دارد خدمات پس از فروش نصب و تعمیرات را در منطقه اسلامشهر و حومه به همشهریان محترم ارائه نماید. با توجه به حضور تعمیرکاران دلسوز و فعال ما در منطقه امکان ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز امکان پذر خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://pouyaservice.com/?p=1251