02191694924

علت گرم نشدن آب پکیج

علت گرم نشدن آب پکیج

در این مطلب به بررسی علت گرم نشدن آب پکیج می پردازیم . همه ما در طی روز با آب گرم نیاز داریم و برای انجام کارهای شستشو به آب گرم احتیاج داریم. حال اگر که آب پکیج گرم نشود و شما مجبور شوید با آب سرد دوش بگیرید! سرد بودن آب پکیج را میتوان جزء اتفاقاتی دانست که باعث سردرگمی و بر هم خوردن آرامش زندگی میشود. بنابراین توصیه میکنیم اگر آب پکیج گرم نمی شود، هرچه سریع تر برای رفع این مشکل اقدام کنید. لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.
فهرست مطالب

چرا آب پکیج گرم نمی شود؟ دلایل و راه حل های آن

در صورتی که با مشکل گرم نشدن آب پکیج گرمایشی خود مواجه شده اید، می توانید در ادامه دلایل بروز مشکل و راهکارهای رفع آن را مطالعه نمایید:

سنسور دما کارکرد مناسب ندارد

سنسور دما که یکی از مهم ترین اجزای درون پکیج است که با تشخیص درست دما میتواند داده ها را دریافت و به برد دستگاه ارسال کند که عمل روشن شدن یا خاموش شدن آن در زمان مناسب انجام شود. اگر سنسور دما به درستی کار نکند، آب پکیج نمی تواند به دمای ایده آل برسد. برای تشخیص خرابی سنسور دما میتوانید به روش زیر عمل کنید:

  1. پکیج را خاموش کنید.
  2. مقاومت دو سر سنسور را با کمک اهم متر بسنجید.
  3. حال با یک شعله مستقیم مانند فندک، سنسورها را گرم کنید.
  4. اگر میزان دمای تشخیص داده شده توسط سنسور کاهش داشته باشد نشانه کارکرد مناسب آن است.
  5. در صورتی که پس از استفاده اهم متر متوجه شدید عدد صفر را نشان می دهد یا روی یک عدد ثابت است، به احتمال زیاد اهم متر کارایی مناسبی ندارد و سنسور نیاز به تعویض یا تعمیر دارد.

شیر سه طرفه موتوری آسیب دیده است

شیر سه طرفه موتوری
شیر سه طرفه موتوری

شیر سه طرفه که درون پکیج های دو مبدله قرار داده شده است، آب گرم را بین شوفاژها به یک اندازه هدایت می کند. این شیر دارای یک ورودی برای وارد شدن آب دارد و با دو خروجی که دارد آب گرم را به رادیاتورها می رساند. اگر شیر سه طرفه آسیب دیده باشد، حتی اگر مشعل نیز روشن باشد، آب گرم به مبدل دوم وارد نمی شود و از گرم شدن آب پکیج جلوگیری می کند. برای تشخیص خرابی شیر سه طرفه می بایست برق ۲۲۰ ولت AC وجود داشته باشد. سپس این اقدامات را انجام دهید:

  • پکیج را روی حالت زمستانه تنظیم کنید.
  • شیر محرک متوری را و آب گرم را باز کنید.
  • حال بررسی کنید که زبانه ها کارکرد درستی داشته باشند.

با توجه به اینکه شیر سه طرفه در مسیر جریان آب گرم است، ممکن است رسوب بیشتری روی آن تجمع پیدا کند و در کارکرد آن اختلال به وجود بیاورد. بنابراین توصیه میکنیم از نوع پلاستیکی آن استفاده کنید.

سوپاپ بای پاس خراب شده است

“سوپاپ بای پس” یکی از قطعات بسیار مهم در پکیج است. این سوپاپ با کنترل جریان و فشار و همچنین اتصال مدار رفت و برگشت، درست مثل یک شیر یک طرفه است که جریان داشتن آب درون سیستم پکیج را تسهیل می کند و از بازگشت آب جلوگیری می کند.

در صورتی که این سوپاپ عملکرد درستی نداشته باشد، ممکن است باعث جریان دائمی آب در مدار گرمایش و مسیر سوپاپ باشد و به این ترتیب آب، دما کنترل نشده ای داشته باشد.

فلوسوییچ خراب شده است

فلوسوییچ قطعه ای است که میتواند با تبادل اطلاعات به برد دستگاه به آن اطلاع دهد که آب گرم باز یا بسته است.

اگر این قطعه آسیب ببیند، چراغ چشمک زن نشانگر آب به درستی خاموش و روشن نمیشود و آب گرم در سیستم گردش ندارد.

برای امتحان فلوسوییچ کافی است سیم های این قطعه را اتصال کوتاه کنیم.

اگر پکیج روشن شود، میتوانید اطمینان حاصل کنید که این قطعه خراب شده است و باید آن را عوض کنید.

سیر لوله کشی طولانی است

یکی از دلایل سرد بودن آب پکیج که کمتر کسی به آن توجه می کند، این است لوله کشی بسیار طولانی است و آب گرم درون لوله ها تا رسیدن به مقصد گرمای خود را از دست می دهد و انرژی حرارتی آن هدر می رود.

آب گرم و سرد پکیج با هم تداخل داشته باشند

یکی دیگر از دلایل سرد بودن آب پکیج این است که آب سرد و آب گرم درون مدار با یکدیگر تداخل پیدا می کنند و انرژی حرارتی هدر می رود.

دبی آب سرد ورودی به پکیج بالا است

اگر آب بیش از حد مجاز به صورت ناگهانی وارد پکیج شود، قطعا دمای آب به درجه دلخواه گرم نمی شود و سرد می ماند.

آب ورودی به پکیج سرد است

اگر آب ورودی به پکیج بیش از حد سرد باشد، به احتمال زیاد پکیج نمی تواند در زمانی کوتاه آن را گرم کند و به این ترتیب آب خروجی پکیج سرد است.

دمای شعله پکیج پایین است

گاهی حجم شعله در پکیج ممکن است به دلایلی مثل بسته بودن لوله های گاز، افت فشار گاز، عدم تناسب لوله ها و همچنین نشت داشتن آنها رخ دهد و همه این دلایل باعث میشوند آب تا دمای مناسب گرم نشود.

با انتخاب خدمات تعمیرات اضطراری پکیج شوفاژ دیواری معتبر پویا سرویس، می توانید اطمینان حاصل کنید که مشکل پکیج شما به سرعت و به طور موثر برطرف خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://pouyaservice.com/?p=886