02191694924

روشن نشدن آبگرمکن

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری چیه؟

در این مقاله به علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری می پردازم و علتهای آن را با هم بررسی میکنیم روشن نشدن آبگرمکن شایع ترین مشکلی است که بیشتر مصرف کنندگان آبگرمکن با آن مواجه هستند که به دلایل متعددی این ایراد به وجود می اید. وقتی در زمان دوش گرفتن در حمام ناگهان آب سرد و آبگرمکن روشن نشود یک وضعیت بدی به وجود می آورد.
فهرست مطالب

دلیل روشن نشدن ابگرمکن

اگر آبگرمکن روشن نمی شه پیدا کردن علت آن می تواند خیلی ساده باشد؛ به طوری که خودتان هم می توانید آن را برطرف کنید. اما نظر ما در پویا سرویس بر این است که اگر در سرویس و تعمیر آبگرمکن اطلاعات کافی ندارید به آن دست نزنید و این کار تخصصی را به افراد حرفه ای در این زمینه بسپارید. بعد از بررسی قطعات و اجزای مختلف آبگرمکن می توان علت روشن نشدن و خاموش شدن آبگرمکن دیواری را شناسایی کرد.

ایراد در سیستم جرقه زن آبگرمکن

اگر در عملکرد سیستم جرقه زن آبگرمکن اشکالی به وجود بیاید، به مشعل اجازه روشن شدن را نمی دهد. توجه به فاصله مناسب و استاندارد الکترود جرقه زن از سطح مشعل هم یکی دیگر از نکات و دلیل کار نکردن جرقه زن و علت خاموش شدن آبگرمکن گالنی و دیواری است. مواردی دیگری مانند قطعی وایر یا شل شدن وایر هم عامل دیگری که می تواند در سیستم جرقه زن مشکل به وجود بیاورد و باعث خاموش شدن آبگرمکن بوتان و سایر آبگرمکن ها شود.

بسته بودن نوک الکترود جرقه زن

یک عامل دیگر که می تواند فرایند جرقه زنی آبگرمکن را مختل کند وجود رسوبات و جرم ها در نوک الکترود جرقه زن است، بهترین کار این است که الکترود را با دقت تمیز کنید.

جرم گرفتن سر نازل شمعک

بعد از برقراری جریان گاز از نازل شمعک و جرقه زدن الکترود شمعک آبگرمکن روشن می شود. اما اگر سر نازل دچار گرفتگی شده ، گاز به سر شمعک نمی رسد . این مورد می تواند اصلی ترین علت خاموش شدن آبگرمکن زمینی و دیواری باشد.

روشن نشدن شمعک آبگرمکن

در صورتی که آبگرمکن جرقه خورد و گاز از آن خارج شد، اما آبگرمکن سریع خاموش شد، نشان دهنده خراب شدن آبگرمکن است که برای رفع این مشکل کافی است شمعک را تعویض کنید. اما اگر شمعک را تعویض کردید و. برای تایید سالم بودن شمعک ، ترموکوپل را بررسی کنید. هم چنین خرابی قطعاتی چون فندک پیزوالکتریک، وایر یا الکترود هم می توانند مهم ترین علت خاموش شدن آبگرمکن مخزنی باشد.

روشن نشدن مشعل آبگرمکن

یافتن علت های روشن نشدن مشعل یا خاموش شدن آبگرمکن ایستاده از مواردی است که می تواند به شما در پیدا کردن علت خاموش شدن آبگرمکن کمک کند عواملی مانند  گرفتگی صافی مشعل و یا نوک الکترود جرقه زن فرسودگی و پارگی واشر دیافراگم، خرابی جرقه زن و ترموکوبل می توانند به مشعل آبگرمکن اجازه روشن شدن ندهند

خرابی دیافراگم یا واشر

در مواقعی که دیافراگم دچار فرسودگی و خرابی شده باشد آبگرمکن دیواری روشن نمیشه . برای رفع این مشکل کافی است دیافراگم آبگرمکن را تعویض کنید. برای تعویض دیافراگم آبگرمکن بایستی از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

رفع اشکال روشن نشدن آبگرمکن

علت اینکه آبگرمکن روشن نمی شود به عوامل مختلفی بستگی دارد اما شما می توانید با سرویس آبگرمکن دیواری هم تا حد زیادی از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کنید.

در زمان سرویس دوره ای هر گونه مشکل جزئی توسط سرویسکار شناسایی و برطرف می شود. البته این نکته را فراموش نکنید که نگهداری به موقع و سرویس آبگرمکن می ‌تواند مانع از خرابی دستگاه شود و شما را از پرداخت هزینه های هنگفت تعمیرات بی نیاز می کند. کارشناسان پویا سرویس آمادگی دارند در هر ساعت از روز جهت رفع اشکال آبگرمکن شما در محل حضور بهم رسانند و آبگرمکن شما را با هزینه مختصر سرویس نمایند.

لینک کوتاه:
https://pouyaservice.com/?p=912