02191694924

علت افت پکیح

علت افت فشار پکیج دیواری و راه حل

در این مقاله قصد داریم به علت افت فشار پکیج دیواری و زمینی بپردازیم و راه حلهای آن را در انواع پکیج های بررسی نماییم این موضوع از مشکلات رایج در انواع پکیج های موجود می باشد و ما میخوام به بررسی دلایل افت فشار پکیج دیواری بپردازیم و علت های افت فشار مانومتر پکیج را با هم بررسی کنیم. در این مطلب ما کلیه دلایلی که باعث پایین آمدن مکرر فشار بار پکیج دیواری می‌شود را بررسی خواهیم کرد. اگر مشکل دستگاه شوفاژ دیواری شما در حال حاضر پایین رفتن مداوم فشار بار میباشد با ما همراه باشید.
فهرست مطالب

دلایل پایین آمدن فشار بار پکیج دیواری

ولی اگر فشار بار پکیج دیواری شما مرتب افت پیدا می‌کند و شما مجبور هستید مکرراً اقدام به تنظیم فشار پکیج نمائید با ما همراه باشید تا با هم عوامل موثر در پایین آمدن مکرر فشار پکیج را بررسی کرده و روش های رفع مشکل را بیان کنیم. اولین دلیل افت فشار مکرر پکیج نشتی در قسمت رادیاتور ها و یا اتصالات پکیج می‌باشد. البته اشتباه نکنید اگر پس از بررسی رادیاتور ها و پکیج متوجه نشتی خیلی کم شدید و تصور می‌کنید این مقدار نشتی نمیتونه باعث کم شدن مکرر فشار پکیج شود باید عرض کنم حتی کم شدن چند قطره از آب سیستم باعث پایین آمدن عقربه بار دستگاه خواهد شد. برای اینکه از این مسئله اطمینان پیدا کنید اگر نشتی از رادیاتورها می‌باشد با بستن شیر های رفت و برگشت شوفاژ در زیر پکیج و چک کردن فشار بار امتحان کنید آیا مجدد فشار بار افت پیدا می‌کند یا خیر. البته در مواردی دیده شده که نشتی از قسمت مبدل حرارتی پکیج بوده است و آب خارج شده همونجا روی مبدل به دلیل حرارت بالا بخار شده است. بررسی این مورد حتما باید توسط تعمیرکار صورت بگیرد.

باد نداشتن منبع انبساط علت افت فشار پکیج

دومین دلیل کم شدن مکرر فشار بار پکیج میتونه معیوب بودن و یا باد نداشتن منبع انبساط پکیج باشد که با توجه به مقاله ای که قبلا در مورد نحوه باد زدن منبع انبساط پکیج منتشر کردیم میتونید این مشکل را بررسی نمائید.

هوا گرفتن رادیاتور ها دلیل کم شدن فشار پکیج

سومین دلیل افت فشار پکیج معمولا فعل و انفعالات شیمیایی هست که حاصل تجزیه مولکولی آب با فلزات غیر همجنس رادیاتور و پکیج می‌باشد که حاصل آن گاز هیدروژن می‌باشد و این گاز بعضا از ایرونت هواگیری خودکار پکیج تخلیه شده و چیزی که شما شاهد آن هستید افت فشار مکرر پکیج می‌باشد. نکته قابل توجه اینه که این مشکل اکثرا در ساختمان های نوساز بیشتر اتفاق می افتد. در هر صورت برای رفع این مشکل میتونید با تزریق مخلوط یک لیتر ضد یخ اتوموبیل و نصف استکان مایع ظرفشویی به مدار سیستم این مشکل را برای همیشه برطرف نمایید.

خرابی شیر پرکن در موارد نادری باعث کم شدن فشار پکیج

چهارمین دلیل افت فشار پکیج دیواری میتونه خرابی شیر پرکن و یا نیمه باز بودن آن باشد، که البته اونم در صورتی اتفاق می افتد که فشار آب ساختمان کمتر از فشار بار دستگاه باشد و با باز کردن آبگرم آب موجود در سیستم تخلیه شود.  

خلاصه علت افت مکرر فشار مانومتر پکیج

وجود نشتی در مدار لوله کشی و یا رادیاتورها و حتی زیر پکیج (چک کردن زیر رادیاتورها و پکیج برای پیدا کردن خیسی و نشتی) برای اطمینان از این ایراد بهتره شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج را کامل ببندید و چک کنید که آیا فشار بار مجدد کم می‌شود یا خیر، اگر متوجه شدید با بستن شیرها فشار بار کم نمی‌شود قطعا مشکل از پکیج نیست و در لوله کشی باید به دنبال نشتی باشید

رادیاتورها نو می‌باشد و مکرر هوا می‌گیرد و این هوا از طریق ایرونت هواگیری تخلیه می‌شود و باعث افت فشار مانومتر می‌شود (تزریق محلول ضد هواگیری رادیاتور)

کم بودن باد و یا معیوب بودن منبع انبساط نیز در پکیج دیواری باعث بالا رفتن فشار بار می‌شود، در این صورت زمانی که شعله روشن می‌شود و حرارت رو به بالا رفتن می‌باشد فشار بار نیز شروع به افزایش می‌کند و به محض قطع شدن شعله و پایین آمدن حرارت فشار بار شروع به کم شدن می‌کند (والف منبع انبساط را فشار دهید اگر باد کم داشت آن را کامل خالی کنید و سپس آب سیستم را کاملا تخلیه کرده و با تلمبه متوسط حدود ۱۵ بار باد به منبع بزنید. ولی اگر با فشار دادن والف منبع انبساط آب خارج شد یعنی منبع انبساط معیوب شده است و می‌بایست تعویض شود)

رسوب گرفتن و کیپ شدن رابط منبع انبساط به پکیج (اگر چک کردید و منبع انبساط باد داشت ولی تمام نشانه های باد نداشتن منبع مشاهده شد، یعنی با بالا رفتن دما فشار زیاد و با کم شدن دما فشار پایین می‌آمد، به احتمال قوی رابط منبع انبساط، معمولاً رابط هایی که از جنس شیلنگ هستند رسوب می‌گیرد و باید تعویض بشه)

در برخی از پکیج ها در قسمت مبدل حرارتی اصلی نشتی بوجود میاد و این نشتی قطره قطره روی برنر و شعله ریخته و همونجا بخار می‌شود و ظاهرا شما هیچ نشتی زیر پکیج ملاحظه نمی‌کنید (جهت اطمینان از این مسئله فقط باید کاور دستگاه و درب محفظه احتراق باز شود و هیت اکسچنجر را از نظر ظاهری بررسی کنید، چون در صورت نشتی و بخار آب رسوبات بسیار زیادی روی مبدل مشاهده می‌شود)

علت بالا نرفتن عقربه فشار بار پکیج

اگر مشکل اصلی پکیج دیواری شما بالا نرفتن فشار بار میباشد، به این معنا که حتی با باز کردن شیر پرکن عقربه فشار بار تکان نمی خورد و فشار بار بالا نمیره که پکیج روشن شود و یا به عبارتی مشکل اصلی شما چرا فشار بار پکیج بالا نمیره روی این لینک کلیک کنید. همانطور که می‌دانید اگر فشار بار پکیج کمتر از عدد نیم بار بیاد عملکرد پکیج دیواری به طور کامل مختل می‌شود و شما جهت رفع آن می‌بایست شیر پرکن را که در زیر پکیج قرار گرفته است در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید و منتظر باشید به محض رسیدن عقربه فشار بار روی ۱/۵ بار شیر پرکن را کامل ببندید. در مواقعی مشاهده شده که حتی با باز کردن شیر پرکن و ساعت ها منتظر بودن فشار بار کوچکترین تغییری نخواهد کرد، در این مواقع برای پیدا کردن علت این مشکل و رفع عیب به لینک فوق مراجعه کنید.  

علت بالا رفتن فشار بار پکیج

در برخی از پکیج های دیواری مشاهده می‌شود که عقربه فشار بار خودبخود بالا می‌رود و گاهاً حتی بیشتر از ۲/۵ بار رفته و متعاقباً شیر اطمینان عمل کرده و نشتی زیر پکیج مشاهده خواهد شد. بالا رفتن مکرر فشار بار پکیج در صورتی که به سرعت صورت گیرد ممکن است عملکرد دستگاه را تحت تأثیر قرار دهد. پس در صورتی که شما با این مشکل روبرو هستید جهت پیدا کردن دلایل اصلی بالا رفتن فشار پکیج و در مواردی برطرف کردن این مشکل بهتره سری به مطلبی که تحت عنوان علت بالا رفتن مکرر فشار بار پکیج منتشر کردیم بزنید تا به بررسی دلایل این عیب بپردازید.

همانطور که عرض کردم بالا رفتن فشار بار پکیج به دو صورت اتفاق می افتد و ممکن است هر کدام دلایل خاص خود را داشته باشد

بالا رفتن فشار پکیج با سرعت زیاد (مشکل حاد) که در بالا لینکی قرار دادیم جهت پیدا کردن دلایل این مشکل به لینک مورد نظر مراجعه کنید

بالا رفتن فشار پکیج با سرعت کم (مشکل مزمن) در این مورد عملکرد دستگاه مختل نمی‌شود و تنها مصرف کنندگان با ترس اینکه این بالا رفتن فشار باعث ایجاد مشکل حادتری نشود روبرو هستند، در این حالت هم برای پی بردن به اگر فشار بار پکیج بالا بره

تعمیر افت فشار پکیج ایران رادیاتور و تنظیم آن

میزان فشار در پکیج باید مقدار مشخص شده ای بین ۱.۵ تا ۲ داشته باشد، در پکیج ایران رادیاتور نیز قانون به همین ترتیب است. پس اگر فشار بار دستگاه کمتر از این مقدار قرار می گیرد نشان دهنده وجود مشکل در پکیج است که باید رفع شود.

علائمی که به ما نشان می دهند فشار پکیج ایران رادیاتور افت پیدا کرده است

اگر می خواهید بدانید پکیج ایران رادیاتور شما دچار افت فشار شده یا خیر؟ بهتر است به علامت های زیر دقت کنید:

  • درجه فشار بر روی مانومتر پکیج زیر ۱ بار قرار گرفته است.
  • آب گرم مصرفی دائم گرم و سرد می شود.
  • رادیاتورهای حرارت مطلوبی ندارند.
  • پکیج ایران رادیاتور روشن نمی شود.
  • پکیج ایران رادیاتور به یک باره خاموش می شود.

واضح ترین علامت مبنی بر اینکه فشار پکیج ایران رادیاتور کم شده در این است که درجه مانومتر دستگاه به جای آنکه بین عدد ۱.۵ تا ۲ بار باشد، زیر ۱ بار و در بدترین حالت خود بر روی عدد ۵/۰ بار قرار گرفته است.

اگر فشار بار در پکیج کم باشد، فلوسوئیچ دستگاه نمی تواند بعد از باز کردن شیر آب مصرفی در ساختمان جریان آب در پکیج را تشخیص داده و در نتیجه اصلاً برد پکیج فرمان تشکیل شعله را صادر نمی کند و پکیج ایران رادیاتور امکان روشن شدن ندارد.

اگر افت فشار بار پکیج در زمان روشن بودن دستگاه اتفاق بیوفتد، به یک باره جریان آب در مدار کم می شود و برد دستگاه به گمان اینکه شیر آب مصرفی بسته شده، فرمان خاموش شدن شعله را صادر می کند. البته این در صورتی است که پکیج ایران رادیاتور بر روی وضعیت تابستانه تنظیم شده باشد.

در یک حالت دیگر ممکن است شعله تشکیل شده باشد، اما چون فشار بار پکیج پایین است، شدت جریان آب در پکیج کم شده و با نوسان حرارت در آب گرم مصرفی و گرم نشدن رادیاتورهای شوفاژ مواجه می شویم.

هر یک از این دلایل به خودی خود کافی هستند تا عملکرد پکیج ایران رادیاتور را شدیداً تحت تاثیر قرار دهنده به حدی که این وسیله دیگر نتواند بازدهی مناسبی داشته باشد. حال در ادامه می خواهیم دلایل افت فشار در پکیج ایران رادیاتور را برای شما بیان کنیم.

علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور چیست؟

دلایل متنوعی هستند که می توانند فشار بار در پکیج ایران رادیاتور را کاهش دهند که برای حل اساسی این معضل باید علت اصلی را پیدا کنیم:

وجود نشتی در پکیج و رادیاتورها

پکیج و رادیاتورها سیستم حرارتی بسته ای هستند که از مجموعه ای از لوله ها، اتصالات، اورینگ ها و تجهیزات هیدرولیکی و برقی تشکیل شده اند. از آنجا که در پکیج آب در داخل یک مسیر بسته چرخش می کند، پس اگر هر گونه نشتی در قسمت های مختلف آن از جمله لوله ها و حتی اورینگ های بسیار کوچک اتفاق بیوفتد، باعث کم شدن فشار بار دستگاه می شود.

نشتی آب از هر کدام از بخش های پکیج می تواند بسیار کم باشد به حدی که تشخیص نشتی کار ساده ای نباشد، با این حال باید بدانید که حتی کمترین مقدار نشتی آب از مدار می تواند افت فشار بار پکیج را به همراه داشته باشد و باید پیش از هر اقدامی تمامی بخش های سیستم پکیج ایران رادیاتور و رادیاتورها را برای یافتن نشتی چک کنید.

توجه داشته باشید که خالی شدن آب از مدار پکیج نه تنها افت فشار و معضلات پس از آن را به همراه دارد، بلکه می تواند آسیب های جدی به بخش برقی پکیج از جمله برد الکترونیکی آن وارد کند.

وجود هوا در سیستم پکیج و رادیاتور شوفاژ

اگر در رادیاتورها هوا وجود داشته باشد، این ملکول های هوا هستند که به جای آب در مدار حرکت می کنند. در نتیجه پکیج ایران رادیاتور با افت فشار مواجه می شود.

سوراخ شدن مبدل پکیج ایران رادیاتور

مبدل پکیج ایران رادیاتور می تواند به دلیل گذر زمان و خوردگی از داخل دچار پوسیدگی شده و در نهایت سوراخ شود. وقتی مبدل سوراخ شود احتمال آبریزی از آن بسیار بالاست و همین مشکل باعث افت فشار در دستگاه می شود.

خرابی شیر پرکن پکیج

شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور یک شیر ساده با درپوش مشکی و یا آبی رنگ است که دقیقاً در زیر بدنه پکیج نصب شده است. از این شیر به منظور آبگیری پکیج کمک گرفته می شود.

اما اگر شیر پرکن خراب شود، خود می تواند باعث کم شدن فشار بار پکیج باشد. منظور از خرابی شیر پرکن این است که لوله شیر پرکن رسوب گرفته است و نمی تواند به خوبی مدار را پر آب کند. گاهی مواقع نیز شیر پرکن به دلیل گرفتگی خوب بسته نمی شود و باز می ماند. تمام این علت ها باعث خراب شدن شیر پرکن و در نتیجه افت فشار پکیج ایران رادیاتور می شوند.

ایراد در منبع انبساط پکیج

وقتی آب در مدار بسته پکیج گرم می شود، خواه ناخواه به فشار آن افزوده خواهد شد، به همین دلیل در پکیج های دیواری از جمله پکیج ایران رادیاتور از منبع انبساط به منظور دفع فشار مضاعف ایجاد شده در آب گرم دستگاه استفاده می شود.

اما اگر منبع انبساط خراب شود، نمی تواند فشار مضاعف آب گرم پکیج را کنترل کرده و در این مرحله شیر اطمینان پکیج باز می شود تا با تخلیه آب فشار پکیج را متعادل کند، در حالی که با این اتفاق در واقع از فشار طبیعی پکیج ایران رادیاتور کاسته می شود.

خراب شدن منبع انبساط پکیج از جمله عواملی است که علاوه بر ایجاد افت فشار در پکیج باعث بالا رفتن فشار هم می شود. به همین دلیل اگر مشکل از این قطعه باشد باید هر چه زودتر برای تعمیر آن اقدام کرد.

کم بودن فشار آب شهری

در ساده ترین حالت ممکن این احتمال وجود دارد که کم بودن فشار آب شهری باعث افت فشار در پکیج ایران رادیاتور شده اند. چرا که اصلاً آب پرفشار وارد سیستم نمی شود که بتواند فشار بار پکیج را تا محدوده نرمال بالا ببرد.

معمولاً در مناطقی که با افت فشار آب شهری مواجه هستند، فشار آب در طول روز کم می شود و در هنگام شب فشار بالا می رود. در چنین شرایطی فشار پکیج نیز روزها پایین بوده و فقط شب ها فشار بار دستگاه تنظیم می شود.

البته اگر از پمپ آب نیز در ساختمان استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که به دلیل خراب بودن پمپ و یا خاموش شدن آن به هر دلیلی فشار بار پکیج ایران رادیاتور شما کم شود.

برای اینکه بدانید علت افت فشار در پکیج ایران رادیاتور به دلیل پایین بودن فشار آب ساختمان است یا خیر، می توانید شیر پرکن پکیج را باز کنید و به عقربه مانومتر نگاه کنید، اگر فشار بالا رفت، یعنی فشار آب ساختمان مناسب است. اما اگر با وجود باز کردن شیر پرکن باز هم با فشار در پکیج بالا نرفت، فشار آب ساختمان پایین است که یا باید با نصب پمپ و منبع آن را حل کنید و یا اگر پمپ آب دارید، باید احتمالاً پمپ خراب است و نیاز به تعمیر دارد.

تمامی این علت هایی که گفتیم می توانند در افت فشار پکیج ایران رادیاتور m24ff نیز موثر باشند.

علت افت فشار پکیج دیواری بوتان 

کم بودن فشار آب شهری از دلایل افت فشار پکیج بوتان

در صورتی که فشار آب شهری پایین باشد افت فشار پکیج بوتان را همراه دارد. زیرا آبی که وارد سیستم می‌شود باید پر فشار باشد. حداقل میزان فشار یا بار پکیج باید ۰.۵ بار بوده، در غیر اینصورت است سیستم روشن نمی‌شود و آبگرم مصرفی وارد شیر‌ها نخواهد شد، همینطور گرمایش محیط نیز توسط رادیاتور انجام نمی‌شود.

خرابی شیر اطمینان یا شیر تخلیه علت بالا و پایین شدن فشار پکیج

دلیل افت فشار پکیج دیواری بوتان می‌تواند ایراد و خرابی در شیر اطمینان سیستم باشد. این قطعه معمولاً بار اضافی سیستم را تخلیه می‌کند و کاهش فشار را سیستم را به همراه دارد. فشار نرمال در پکیج دیواری معمولاً ببینه ۰.۷ تا ۱.۵ بار تنظیم شده است و اگر این میزان کمتر و بیشتر شود آب اضافه از طریق شیر اطمینان از مدار سیستم خارج می شود. اگر شیر اطمینان ایراد و خرابی داشته باشد و فشار از عدد ۳ بیشتر شود این بخش عمل نمی‌کند و احتمال ترکیدگی لوله‌های آب نیز وجود دارد.

ایجاد نشتی در مدار بسته پکیج دیواری

دلایل شایع افت فشار پکیج دیواری بوتان می‌تواند به خاطر نشتی در مدار بسته سیستم باشد. نشتی آب از جمله مواردی است که اگر اتفاق بیفتد سرعت فشار را نیز ‌می‌تواند کاهش دهد. میزان نشتی که ممکن است اتفاق بیفتد در کاهش و افزایش افت فشار بیتاثیر خواهد بود.

خرابی و باز ماندن شیر پرکن پکیج دیواری بوتان

 از جمله علت افت فشار پکیج بوتان در حالت تابستانه باز ماندن شیر پرکن و یا خرابی این بخش است. البته در بیشتر مواقع این اتفاق افزایش فشار را به همراه دارد. زمانی فشار آب ساختمان کم باشد افت فشار در پکیج دیواری اتفاق می‌افتد که لازم است شیرپرکن را باز کنید و سپس کاملا ببندید.

وجود هوا در داخل پکیج دیواری بوتان

 یکی دیگر از دلیل افت فشار پکیج بوتان که باعث افت فشار سیستم می‌شود وجود هوا در داخل سیستم گرمایشی است. با هواگیری سیستم می توانیم مشکل را حل کرد این کار توسط پیچ هواگیری صورت می‌پذیرد.

نشتی پکیج دیواری عامل افت فشار سیستم

شت در پکیج دیواری می‌تواند باعث ایجاد نوسان در فشار سیستم شود. وجود نشتی یا سوراخ در دریچه‌ها و لوله‌های پکیج دیواری و همینطور وجود نم و رطوبت در اطراف سیستم نشان می‌دهد که سیستم دچار نشتی شده است.

 از جمله دلایلی که باعث نشتی می‌شود خوردگی و فرسودگی در لوله‌ها و قطعات داخلی، ایراد و خرابی در پمپ آب، است. برای حل این مشکل بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن با خدمات تخصصی تعمیر پکیج دیواری تماس بگیرید، زیرا اگر نشتی آب همچنان ادامه داشته باشد و به آن بی‌توجه باشید می‌تواند خرابی و آسیب را برای سایر قطعات نیز به وجود بیاورد و راندمان و کارایی سیستم را کاهش دهد.

خرابی منبع انبساط علت افت فشار پکیج

 در صورتی که منبع انبساط دستگاه معیوب شود با افت فشار پکیج دیواری بوتان مواجه می‌شوید. از جمله اجزای حائز اهمیت در ساختار پکیج‌های گرمایشی بخش منبع انبساط به شمار می‌رود. زیرا این بخش وظیفه دارد تا فشار آب را متعادل سازی کرده و آن را به داخل مدار انتقال دهد و سپس آب مصرفی را به مدار گرمایشی منتقل کند. در واقع منبع انبساط کمک می‌کند تا فشار آب ثابت نگه داشته شده و حفظ شود و در نهایت جریان آب گرم شود.

 اگر این قطعه خراب شود میزان فشار آب گرم نیز با اختلال مواجه خواهد شد و در نهایت فشاری که به منبع وارد می‌شود افزایش خواهد یافت. برای آنکه با این مشکل مواجه نشوید می‌توانید در بازه‌های زمانی منظم منبع انبساط را تست کنید. در صورتی که این بخش خراب باشد باید آن را تعویض نمایید. اگر از دریچه منبع انبساط آب خارج شود نشان دهنده خرابی و ایراد در این قطعه خواهد بود.

سوراخ شدن مبدل حرارتی علت پایین آمدن بار پکیج دیواری

 یکی از مواردی که ممکن است از دلایل افت فشار پکیج دیواری بوتان باشد، سوراخ شدن مبدل حرارتی است. زیرا اگر این بخش سوراخ شود جریان آب از مسیر رادیاتور وارد مسیر آب گرم می‌شود و افت فشار در سیستم را به همراه دارد.  این اتفاق شایع نیست اما ممکن است اتفاق بیفتد. اگر مبدل حرارت سوراخ شود می‌توان از نمایندگی تعمیر پکیج بوتان کمک گرفته و به با تعمیر و یا تعویض آن بپردازید.

رسوب گرفتن علت پایین آمدن فشار پکیج دیواری

 از جمله رایج ترین مشکلات پکیج دیواری بوتان و به خصوص افت فشار پکیج بوتان در حالت زمستانه، می‌توان به تجمع رسوبات در قطعات و لوله‌ها اشاره کرد. وجود املاحی مانند کلسیم، گچ و آهک به مرور در قطعات و لوله‌های پکیج دیواری رسوب ایجاد می‌کند و در صورتی که به آن رسیدگی نشود مجاری ورودی را مسدود کرده و موجب نوسان و افت فشار سیستم می‌شود.

شت در پکیج دیواری می‌تواند باعث ایجاد نوسان در فشار سیستم شود. وجود نشتی یا سوراخ در دریچه‌ها و لوله‌های پکیج دیواری و همینطور وجود نم و رطوبت در اطراف سیستم نشان می‌دهد که سیستم دچار نشتی شده است.

 از جمله دلایلی که باعث نشتی می‌شود خوردگی و فرسودگی در لوله‌ها و قطعات داخلی، ایراد و خرابی در پمپ آب، است. برای حل این مشکل بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن با خدمات تخصصی تعمیر پکیج دیواری تماس بگیرید، زیرا اگر نشتی آب همچنان ادامه داشته باشد و به آن بی‌توجه باشید می‌تواند خرابی و آسیب را برای سایر قطعات نیز به وجود بیاورد و راندمان و کارایی سیستم را کاهش دهد.

خرابی منبع انبساط علت افت فشار پکیج

 در صورتی که منبع انبساط دستگاه معیوب شود با افت فشار پکیج دیواری بوتان مواجه می‌شوید. از جمله اجزای حائز اهمیت در ساختار پکیج‌های گرمایشی بخش منبع انبساط به شمار می‌رود. زیرا این بخش وظیفه دارد تا فشار آب را متعادل سازی کرده و آن را به داخل مدار انتقال دهد و سپس آب مصرفی را به مدار گرمایشی منتقل کند. در واقع منبع انبساط کمک می‌کند تا فشار آب ثابت نگه داشته شده و حفظ شود و در نهایت جریان آب گرم شود.

 اگر این قطعه خراب شود میزان فشار آب گرم نیز با اختلال مواجه خواهد شد و در نهایت فشاری که به منبع وارد می‌شود افزایش خواهد یافت. برای آنکه با این مشکل مواجه نشوید می‌توانید در بازه‌های زمانی منظم منبع انبساط را تست کنید. در صورتی که این بخش خراب باشد باید آن را تعویض نمایید. اگر از دریچه منبع انبساط آب خارج شود نشان دهنده خرابی و ایراد در این قطعه خواهد بود.

سوراخ شدن مبدل حرارتی علت پایین آمدن بار پکیج دیواری

 یکی از مواردی که ممکن است از دلایل افت فشار پکیج دیواری بوتان باشد، سوراخ شدن مبدل حرارتی است. زیرا اگر این بخش سوراخ شود جریان آب از مسیر رادیاتور وارد مسیر آب گرم می‌شود و افت فشار در سیستم را به همراه دارد.  این اتفاق شایع نیست اما ممکن است اتفاق بیفتد. اگر مبدل حرارت سوراخ شود می‌توان از نمایندگی تعمیر پکیج بوتان کمک گرفته و به با تعمیر و یا تعویض آن بپردازید.

رسوب گرفتن علت پایین آمدن فشار پکیج دیواری

 از جمله رایج ترین مشکلات پکیج دیواری بوتان و به خصوص افت فشار پکیج بوتان در حالت زمستانه، می‌توان به تجمع رسوبات در قطعات و لوله‌ها اشاره کرد. وجود املاحی مانند کلسیم، گچ و آهک به مرور در قطعات و لوله‌های پکیج دیواری رسوب ایجاد می‌کند و در صورتی که به آن رسیدگی نشود مجاری ورودی را مسدود کرده و موجب نوسان و افت فشار سیستم می‌شود.

اگر سیستم رسوب گرفته باشد علاوه بر افت فشار آب گرم مصرفی، باعث می‌شود آب توسط پکیج پرم نشود و یا زمان زیادی برای گرم شدن آب نیاز باشد. بهتر است به صورت سالانه پکیج دیواری را رسوب گیری کرده تا این مشکلات مواجه نشوید. تعمیرکاران پکیج دیواری می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

اگر سیستم رسوب گرفته باشد علاوه بر افت فشار آب گرم مصرفی، باعث می‌شود آب توسط پکیج پرم نشود و یا زمان زیادی برای گرم شدن آب نیاز باشد. بهتر است به صورت سالانه پکیج دیواری را رسوب گیری کرده تا این مشکلات مواجه نشوید. تعمیرکاران پکیج دیواری می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

لینک کوتاه:
https://pouyaservice.com/?p=1205