02191694924

علت آبریزی کولر گازی

علت آبریزی کولرگازی

در این مطلب قصد داریم ابتدا توضیح دهیم چرا در کولرگازی آب وجود دارد. سپس دلایل ریزش آب از کولر گازی را بررسی کنیم و در پایان نیز روش های برای حل مشکل آب دادن اسپیلت به شما خواهیم گفت. چکیدن آب از پنل کولرگازی به دلایل مختلفی اتفاق می افتد، اما این مشکل به هر دلیلی که باشد، باعث می شود که دستگاه و همچنین وسایل و دیوارهای اطراف را نیز خراب کند.
فهرست مطالب

چرا در کولرگازی آب وجود دارد؟

شاید شما از شنیدن این سوال تعجب کرده باشید و با خود بگویید که درون سیستم کولرگازی وجود آب بی معنی است، اما باید به شما بگوییم که آب دادن کولرگازی از جمله مشکلات شایعی است که باید به آن رسیدگی شود. همچنین لازم است بدانید که درون سیستم کولرگازی آب وجود ندارد، بلکه در دستگاه قسمتی به نام تبخیر کننده وجود دارد که رطوبت محیط را به خود جذب می کند و پس از خنک کردن، مجددا به محیط باز می گرداند. تکرار این فرآیند باعث می شود که در کولرگازی رطوبت ایجاد شده و به صورت مایع به درون تانک تخلیه منتقل شود.

اگر بخواهیم کامل تر این موضوع را توضیح دهیم، باید بگوییم که در کولرگازی قسمتی به نام کویل وجود دارد که پس از اینکه بخار با آن برخورد می کند، به حالت مایع باز می گردد و از طریق ناودانی که به همین منظور تعبیه شده است، به سمت لوله تخلیه محیط بیرون خارج میشود.

علت چکیدن آب از پنل اسپلیت و راه حل های رفع آن

حال که می دانیم دلیل وجود آب در کولرگازی چیست، بهتر است به موضوع اصلی این مطلب بپردازیم.

بسته شدن مسیر تخلیه آب

بر اساس توضیحاتی که در بخش قبلی داده شد، رطوبت ایجاد شده روی کویل ها باید از ناودانی و سینی دستگاه خارج شود. اما گاهی پیش می آید که به دلیل نفوذ گرد و غبار و آلودگی، این مسیر بسته شده و همین مسئله باعث چکیدن آب از کولر گازی می شود.

  • برای حل این مشکل ابتدا توصیه می کنیم با تکنسین های با تجربه تماس بگیرید و مشکل را شرح دهید.
  • اولین راه حل پیشنهادی ما این است که از تکنسین بخواهید خارهای زیر پنل را باز کند و با کمک یک اهرم، پنل داخلی را به سمت بالا ثابت نگه داشته و لوله های تخلیه را از نظر انسداد بررسی کند.
  • روش دوم نیز این است که پنل جلویی توسط تکنسین باز شود و لوله تخلیه آب کولر گازی را بررسی کند و در صورت انسداد آنها را باز نماید.

خرابی تانک تخلیه

تانک تخلیه اغلب به دلیل زنگ زدگی دچار مشکل شده و به همین دلیل کولرگازی دچار آبریزی می شود.

  • برای حل این مشکل می توانید با تکنسین تماس بگیرید و از وی بخواهید که تانک تخلیه را تعمیر کند.

خرابی پمپ تخلیه مایع

این مشکل بیشتر برای ساکنین طبقات اول ساختمان به وجود می آید و ممکن است پمپ تخلیه به درستی کار نکند و آب مجددا به درون خانه برگرد.

حل این مشکل نیاز به دانش تخصصی و فنی دارد و بهتر است تکنسین مجرب آی پی امداد برای تعمیر یا تعویض پمپ اقدام کند.

کثیف شدن فیلترهای هوا

همچنین علت آبریزی کولرگازی این است که به دلیل کثیف بودن فیلترهای هوا، جریان هوا را در اواپراتور مسدود می می شوند که همین باعث می گردد اواپراتور خیلی سرد شود و حتی یخ بزند. در چنین حالتی شلنگ تخلیه نمی تواند تخلیه را به خوبی انجام دهد.

  • ربرای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است فیلترهای هوا را هر سه ماه یکبار تعویض کنید.
کثیف شدن فیلترهای هوا کولر گازی
کثیف شدن فیلترهای هوا کولر گازی

کاهش گاز مبرد

کاهش میزان گاز مبرد در کولرگازی باعث میشود که دریچه های اواپراتور یخ بزنند و پس از ذوب شدن این یخ ها، شاهد آبریزی از کولرگازی خواهید بود.

  • اگر گاز مبرد در دستگاه کم شود، قطعا قبل از آن نشانه هایی مثل عدم کارایی مناسب و خنک کردن و یا شنیدن صداهای عجیب غریب را دیده اید، اما به آن ها بی توجهی کرده اید.
  • پس این علائم را جدی بگیرید. برای حل این مشکل و شارژ گاز کولر گازی با تکنسین حرفه ای پویا سرویس در تماس باشید.

عایق نبودن لوله های کولرگازی

همانطور که می دانید، لوله های کولرگازی بسیار سرد هستند و اگر به خوبی آنها را عایق نکنید، به ضرر خودتان است؛ زیرا رطوبت هوا را جذب می کنند و قطره های آب موجود روی این لوله ها به داخل چکه می کند.

قرار نگرفتن لوله در جای مناسب

گاهی علت تولید آب کولرگازی این است که لوله های تخلیه در جای مناسب قرار نگرفته اند. البته تنها این مشکل نیست، بلکه گاهی تا شدن، مسدود شدن، جمع شدن آب در سطح و عدم رعایت شیب شلنگ نیز در اثر قرار نگرفتن لوله در جای مناسب اتفاق می افتد.

شکستن یا زنگ زدگی سینی یا قاب ناودانی

ممکن است شکستگی یا ترک در سینی یا قاب ناودانی حوضچه پنل، یکی از علل آب ریزی کولر گازی باشد. همچنین، عدم توازن فن بلور و عدم نصب صحیح پنل داخلی، می ‌تواند باعث لرزش پنل شده و در نتیجه به مرور زمان، شکستگی را به وجود آورد.

  • برای تشخیص شکستگی یا ترک در سینی ناودانی حوضچه پنل، می‌توان به وجود ترک بسیار ریز در بالای قاب فن بلور توجه کرد.
  • با گذشت زمان، آب از ترک خارج شده و ایجاد تجمع آن و کثیفی، به راحتی قابل مشاهده است.

سرد بودن هوا

هنگامی که دمای بیرون خیلی خنک است، سیم پیچ خنک کننده در اثر هوای سرد منجمد می شود و باعث آب دادن کولر گازی می گردد.

با انتخاب خدمات تعمیرات اضطراری کولر گازی معتبر پویا سرویس، می توانید اطمینان حاصل کنید که مشکل کولر گازی شما به سرعت و به طور موثر برطرف خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://pouyaservice.com/?p=896